Overall Raya this year 2012.

Assalamualikum & hello :)

Agak lamaa tak update blog nii. So, hari ni terasa rajin pula nak update.
Sebelum tu, rasanya belum terlambat untuk aku ucapkan, selamat hari raya. Maaf zahir dan batin kepada semuaa yang mengenali diri ini. :) Kosong-kosong laa naaa :D

Overall, raya tahun ni bagi aku biasa-biasa ja. Aku hanya sambut secara sederhana.
Dapat merasa meraikan Aidifitri dengan keluarga. Alhamdullilah.
Bercerita panjang pon tak guna. hampa bukan nak baca ponggg :D

Sebelum raya, berbuka dekat luar bersama family. Complete family.


lokasi : Dekat Jeti Tanjung Dawai.

Raya Pertama : Hanya celebrate dgn family, 
selesai sembahyang raya. Saling salam bersalaman. 
Part ni, aku tak tahan. Air mata membasahi pip. Ceh :') 
Disebabkan aku tahu aku tak kan p raya mana-mana pon hari tu, 
aku pakai baju dinner waktu f5 dulu. 
Di mana, baju tersebut aku hanya pakai sekali tu jaaaa..
 *Budak-budak Kupa kenai laa baju nii :D


Lokasi : Rumah sendiri --'

Raya Kedua : Still beraya dekat rumah sendiri.
 Orang yang datang raya rumah aku. Tak dak gambaq. sorry T,T

Raya Ketiga : Aku dan family aku beraya p Kodiang, then Alor staqq. 
Kodiang belah ayah. Aloq staq belah ibu. 
Tapi belah ibu haremm sorang pon tak jumpa. Then p rumah Nad.
Bagi aku tragis, sebab hari raya ketiga laa aku banyak menangis. 
Maaf tak boleh cerita. 
Hal peribadi. 
Yang pasti, perasaannya hampa dapat rasa bila hampa bukan antara cucu pilihan.



Raya keempat : Ibu masak macam-macam. Masak macam hari tuu raya pertama. 
Soto, rendang, bihun goreng, mee goreng. 
Buat mini open house untuk kawan-kawan adik aku yang lelaki tuuu,,
 Petang tuuh, kawan-kawan ayah.
 Start lepas maghrib kawan-kawan adik aku. 
Gila sesak rumah nii. sampai kul 12 kot rumah aku sesak. Penat sat jadi bibik.

Raya kelima : Aku pulak beraya. Dalam kul 10 PAGI leha amek 
aku bersama co-pilotnya cik sengeh :) 
Start la perjalanan p Hutan Kampung amek cheah, 
p City Plaza dengan berbaju kurungnyaa kumpul ramai-ramai dekat food court. 
Agak janggal aku berbuat demikian. 
Then, serbu ruman Nad. Mkan ayam kfc baq hangg.. 
haha. kenyang perut. solat zohor. 


Teruskan perjalanan p Kangar, Perlis pulak. 
Rumah Ummi Sengeh. Best. Jumpa budak yang comel gilaa. 
Tapi syang gambaq tak dan nak ambil. P Kangar dua kereta. 
Dari dua kereta, berpecah, satu kereta p Jitra, satu lagi p balik Aloq staq. 
Yang p Jitra, of coarse anak-anak abi Zahir. P raya rumah bekas cikgu homeroom.Banyak benda yang berlaku. Tapi agak panjang untuk aku cerita semuanyaaa.

*Sorry gambaqq macam tettttt sikit.

Guna Camera bekas anak homeroom abi waktu kat beseri dulu. 
Lepas maghrib kami balik. 
Aku sampai rumah dalam pukul 10 malam. 
Mak leha tak larat dok call.haishh ..kesian, leha T.T

Thankyouuuu : Misya, Kawan Misya, sengeh, leha, farah, syahirah, nuwairoh, ika, nad, cheah. Best jumpa hampa semuaaa :)

overall, aku rasa hari raya kelima aku penat dok dalam kereta jaaa --' 

Raya keenam : Kawan-kawan adik aku yang perempuan tu pulak mai rayaa.. 
again, kakak yg mithali ni.. jadi bibik lagi :)

Raya ketujuh (hari nii.... ) : Aku duduk rumah. 
Then,keluaq cari barang-barang adik aku nak balik Kupa.

The end. 

Untuk Raya kelapan dan seterusnyaaaa..
                      of coarse aku tak rasa dah meraya sebab dok ketaq nak masuk UPM --'

*muka ni tak ketaq ponggg kan ? heh .. --'

assalamualaikum.






Thanks anda sebab sudi baca :)

No comments:

*Copyright by Fatin Ruslan yang comot*