Rasa bersalah.

Assalamualaikum :)

 Situasi : Ayah, ibu & adik-adik sedang asyik membelek laptop di kedai. Tiba-tiba..

Adik : Abang nak laptop nii laa, lenovo pon okay jugak..
Kakak : Ouh, mana aci... dia dapat poli jaa.. tapi dapat laptop baru, mana aciii.
Adik : Eyh, baik sikit naa.. hang dah guna notebook abang tuu sampai apaa dahhh...
Kakak : hmmmm... jalan-jalan sambil buat muka tak puas hatiiii...

Ayah & family terus belek-belek laptop. 

Ibu : kakak, mai sattt...
Kakak : Awat ?
Ibu : kakak nak notebook kaa laptop.. ?
Kakak : nak notebook jaaa, senang nak bawak. 

Lepas beberapa minit,,

Adik : kakak amek laa laptop tu, abang guna notebook yg kat rumah jaa..

Ya Allah, baiknyaa adik aku. Tengokk kakak diaa tarik muka dengan dia, terus beralah. 

Fatin. awat hang yang tak beralah. Sapa kakak, sapa adik laaaa ni ? haishhh T.T
Bersalahnyaa aku buat adik aku macam tuuu. :(


Pengajaran : Jangan nak mementingkan diri sangat lah, fatin. Dia adik hang. Matured sikit, pleaseeeee.. Beralah laaa.. 

Note to myself : takmau buat benda macam tuu lagi..menyesal.

At the end of the story, ayah tak beli pon. Ayah kata nanti laa beli.

Kbhai~




Thanks anda sebab sudi baca :)

2 comments:

Syahirah Samsudin said...

haha,,rasa nacan nk mengomen ja semua post hg nii..lwk2 laa...beruntung hg ada adk yg baik hati..sayangi dia taw..dont look down at him..smileeee

fatin ruslan :) said...

haha, silaa laa komen, aku alu-alukan :)

bukan pandang rendah kat diaa.. biasalaa, bila hasad dengki menguasai diri.. mcam2 benda negatif mula laa timbul :(

I learned something from the incident. --'

*Copyright by Fatin Ruslan yang comot*